dag 2: husdjur

Jag har haft många djur genom åren, men just egna djur har ja haft 2 hamstar, 1 marsvin, 1 katt och 1 hund, men det är bara katten (mulle) och hunden (olle) som lever :)

Mulle är min katt som vart ett impuls köp, ja ville ha hund men fick ingen... så då såg ja en anons nere på stan och tog tele nr o frågade mamma som sa att det var okej om jag fick för pappa, så ja ringde pappa o han sa ja! kravet var att jag skulle betala honom, så jag och min lillebror betalade halva var, 1.50:- ;) så han kostade 3kr.
Vi åkte och hämtade hem honom samma kväll, helt udnerbar känsla när man kom in i huset o såg alla kattungar leka, så håller man i en liten som ja fastnade för, sen tar dem fram mulle som låg o gömde sig o då la ja bara ner den andra kattungen o gick o tog mulle i famnen en hårboll som helst av allt ville ligga kvar bakom soffan fick följa med oss hem :) nu 9år senare e han familjens lilla kille, alla älskar såkalrt honom, han e väldigt egen och speciell, gillar inte alla, han väljer ut sina vänner, då är få som han accepterar mer än familjen. men får alltid höra att han e så fin osv, o ja kan inte annat än hålla med<3



Olle min älskade egan hund, jag har tjatat på tjatat i alla mina år efter en hund men alltid fått ett "nej" men efter en jobbig period då ja vart för fast i min brorsas hund, o när hon flyttade tillbaka behövde ja en hund, låter konstigt men så var de, ja kunde inte leva utan en hund... så ja började leta olika uppföader, olika raser, sen vart ja tipsad om att Olle var tillslu en tollare på 7månader, så ja började läsa på om rasen o fick kontakt med uppföaderen, och på den vägen fick ja hem min kille<3
Idag ahr han bott hos mig i 2månader och är 9månader, vi har kommit en bit på våran träning, vi tränar freestyle, aport, spår, sök, lydnad ja lite av allt :) har satt som mål att VÅREN 2013 ska våran första tävling vara ;O de e jävligt vågat av mig då ja vet hur mina närver är inför tävlingar x) får se om ja håller de elr skjuter på de ;)

Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0