En självsäker hund vart osäker! :(

Idag va Olle lös 90% av vår underbar promenad på åkern i solen<3 vi bara gick o han sprang o man såg bara lyckan om honom! o han hade så bra koll på mig :') va han för lågnt framför mig vände ja bara o då hör man bakom sig att han kommer i full galopp :'D käns så skönt att han vet att det är mig han ska följa!
Sen möter vi 2 rådjur o ja hade inte någon chans i världen att hinna koppla Olle, men han står bara o kollar då säger ja "olle kom så går vi" o då kommer han :')!
o så går vi förbi en sån där "ö" på åkern, då sänker olle svansen o börjar skälla o bakar :O o han har alltid svansen uppe o skäller ALDRIG! o ja ser inget o ja e ju liv rädd för vildsvin så ja vågade itne ta chansen så vi gick åt ett annat håll (a)
Sen ska han väl pröva min gräns... när vi närmar oss vägen (ja tänkte han kan få vara lös en liten stund till för han lyssna så bra) då springer han åt andra hållet och närmre vägen, ja får ju panik! o skriker "OLLE KOM HIT" men han bara nej de e roligare här... men han kom endå efter bara någon minut men dem minuterna stannade mitt hjärta lite av panik (a) men e endå jätte stolt över honom idag<3 att han lyssnade så bra o hade koll på mig :D

När vi kom hem gick vi in, drack lite ;) sen skar ja köttbullaar Olle fick morot, är det bara min hund som inte kan tugga morötter? ja måste skära den i små delar för han ska kunna äta den ;O är det normalt xD?
Iaf efter det gick vi ut o tränade på att trava i koppel, ibörjan fatta han inte vrf man skulle trava galoppera var så mkt roligare ;) men efter en stund fick ja en jätte fin trav på honom, där han länger stegen o höjer hubvudet<3 han va så snygg :D Måste skaffa utställnings koppel! så han fattar att i det är de trav som gäller ;)
få pengar på onsdag! :D då jävlar ska ja införskaffa ett ;P (y)

Men har lite svårt när ja ska ställa upp honom, för han vill inte ha bakbena där dem ska vara :(
o ja vet inte exakt om ja ställer honom rätt, ibland står han jätte fint o ibland sätter han sig, lägger sig, ja allt :/
men men de e ju träning!
men någon utställnings människa? står han rätt? elr ska bakbena ännu längre bak? ja vet att bilden inte e den bästa, men inte lätt o ta en själv :/

Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0