Min ögonsten<3

Idag följde Olle med mig till praktiken, min duktiga pojk skötte sig super bra<3

Han åkte buss för första gången! bussen från
mariefred till stängnäs station: Fick ja lyffta in honom lite sen gick han o låg ner o vilade hella resan (Y)
Stängnäs station till hund dagiset: Fick han panik (för mkt människor som tryckte på som fan när bussen kom) så lyffte in honom till platsen där ja satt på, o han låg ner o var jätte rädd hella resan! :(
Hund dagiset till stängnäs station: fick ja lyfta in bakdelen sen gick han på, ville bara inte gå in till platsen där vi skulle sitta utan ville vara ute i gången...
Stängnäs station till Mariefred: gick han på SJÄLV, går till paltsen vi sak sitta på O GÅR IN O LÄGGER SIG!
snacka om ja e stolt över min kille, första gången han åker buss<3
Hoppas de går lika bra imorgon då han ska med imorgon oxå :D<3

Sen på hunddagiset var han jätte lugn, låg o sov när vi inte var där, ville mysa o busa när vi var där o pep inget när inte ja var där, hellt underbat<3 duktig hund! första gången han var ensam oxå! först 1.5h sen 30min!
duktig hund<3



TRÄNA "HÖGER OCH VÄNSTER"
Jag har lärt olle ett trix "höger och vänster" börja träna de när vi kom hem kl17 o han kan de rätt bra! han förstår vad han ska göra, men lite svårt o veta vilken tass han ska ge mig ;)
då när ja säger "höger" ska han ge min SIN höger tass o sen när ja säger "vänster" ska han ge min SIN vänster tass :)
Han var utråkad så han la tassen på mig o nästa gång han gjorde de la ja ett komando o gav godis, sen så fatta han ju att han fick godis ;) så håller på o träna mer på de! så han kan urskilja HÖGER och VÄNSTER :)




TRÄNA "MELLAN"
Mellan har jag tränat nu i 2dagar går både famåt o bakåt, ibland vill han inte alls o ibland vill han!
Då som man hör på namnet ska han gå mellan, o i detta fall mellan mina ben, o ja ställer mig framför honom o lockar på honom med en godis o när han kmr mellan mina ben så säger ja mellan o berömer o ger godis :)




Det är dem trix jag börjat träna med honom, i lydnads fronten är det:
* Sitt (kan utan hand rörelse)
* Ligg (kna NÄSTAN utan han rörelse)
* Sitt stanna kvar
* Fot (behövs mkt mer träning!!!)
* Hit (behövs mkt mer träning!!!!)



Sen fick Olle en fin klicker o tandkräm av sin husse<3

Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0