Mina djur!<3

Har endå inget o skriva om så tänkte ta o berätta lite om mina djur jag haft/har! :)

Tuffsen var mitt första djur jag fick, det var en dvärghamster :) jag fick han någon gång i Augusti när jag var 7år (skulle nog bli 8 i september) :) o såkalrt som alla barn vart ja jätte glad, hade ju fått ett eget djur! (samtidigt fick min bror en hamster oxå, så han hade en kompis tills dem ville döda varandra ;P) men efter ett tag så va han inte rolig längre (elak "mamma" ja var :O) men gjorde rent åt han de gjorde ja oftast själv :) sen vart lillkillen sjuk :( han fick canser och var tvungen att få somna in :'/ då hade ja haft honom i ca 1 halvår :(
som tröst fick ja en ny hamster och det var....

Lakrits var som en tröst, o de va samma vissa med honom (har ja för mig) han var inte alls lika rolig efter 1 vecka elr 2 (fan ja borde iten få ha djur när ja var liten xD) men såkalrt ja myste med honom ibland :)
Sen en dag när ja skulle mysa med honom, så kom han aldrig ut, o ja vet att han kunde ligga i huset o sova, så ja öppnar huset, o de va nog de jobbigaste ja gjort... han hade lagt sig där för o dö :( han låg o skaka hella han, han va riktigt jävla sjuk :( men vet inte vad :/ så efter ca ett halvår med denna sötnos oxå fick han somna in och komma till hamster himulen<3

Efter andra hamstern tröttna väl pappa på hamstrar ;) så ja fick mig en fin tjej, ett marsvin<3
Hon är det bästa som hänt mig någonsin! men men tar de från början till slut<3

Jag var 9år och fick denna tjej, ja var så stolt, alla arbeten i skolan handlade om marsvin, de enda ja pratade om var henne<3 men hur ja kom på hennes namn, ja de va faktiskt inte ja :) då min lillebror var 6 - 7år som tyckte hon skulle heta Blomman då hon hade så många färger. o så vart de, hon fick heta Blomman<3
Hon har betyt mkt för mig genom åren, när ja måt dåligt har hon funnits, när ja vellat dela glädjen har hon funnits, ja alltid<3 hon har varit en frisk tjej, men 2009 ändrade de :( hon vart sjuk... tog henne till vetrinären o behandlade henne för ohyra, hon va frisk i 4månader, sen vart hon sjuk igen forsatte bahndlingen, hon va frisk 4månader sen vart hon sjuk igen :'( sommaren 2010 mådde hon så dåligt att vi höll henne mesta dels inne för o slippa värmen, men de va synd för hon äslakde o vara ute :'( sen augusti 2010 tog vi henne till vetrinären igen men en annan denna gång, vi fick en jätte bra vetrinär, o hon kände o kollade hella henne, o ja fick svar... varför min tjej va sjuk :( hon hade en stor tumör i ena lungan och hennes tandrötter växte fel (elr något liknande) o de gjorde så ont i mitt hjärta o höra det :'( att hon först blivit fel behandlad med mamma mediciner, o sen e de detta.. Men ja lovade henne att sista tiden i hennes liv skulle vara medicin fritt o så vart de<3 ja fick välja, ge henne smärt lindring o hoppas hon orkar lite till, elr låta henne somna in, o ja kollade på henne, hon har alltid en livsglädje i blicken men hon hade itne det denna gång, hon orkde inte, hon ville till himulen till sin kompis (sotis vår förra kanin) så ja lät dem somna in, hon somnade i min famn<3 kommer aldrig glöma den dagen :(
29 augusti 2010, 11.49 värsta stunden i mitt liv :'( Vila i frid gumman, ja älskar dig<3



Jag var nere på stan o såg en anons om 2 kattungar i vart tok kääär, men sa inget för mamma hade ja bara sagt nej... men sen var ja med en kompis, ja visade henne anonsen o tog då nr (a) åkte hem o va berädd på ett nej, men mamma sa bara ring o fråga pappa, chokad som ja var ringde pappa o han sa är det okej för mamma så ja. så samma kväll åkte vi o hämtade vårat yr väder<3 en lurvboll<3 sen dess har han bott här o haft de bra!
Han är speciell, mer än andra katter är, han äter bara om de e "topping" (man har gjort de som ett torn), han "dödar maten" så ligger torrfoder i hella huset, han gillar inte främlingar, han älskar o mysa på hans vilkår, han är mest för sig själv (ensam varg), har aldrig gillat o leka, han e försiktig, är hälften harre hälften katt (fick kattens utsende ;)), ja kan skriva en hel uppsats va han är för fillur, men speciell e han iaf :) men vi älskar honom för de<3 idag är han 8år 7månader o några dagar :) han fyller 9år den 24maj :D min älskade kille<3
Sen när han kom till oss vart han skrämd av en hund (en labbrador) så han har hatat hundar sen den dagen! men nu kanske de tar en vändning? han e rädd för dem, men nyfiken på samma gång, men han morrar/fräser inte längre åt hundar iaf :D ett steg i rätt riktning :)


Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0