Borde sluta titta på när andra tränar!

Suck ja kan tydligen inte ge mig, sitta o läsa o titta på bilder/filmer på folk som tränar på sina hundar o känna att ja aldrig kommer nå deras nivå, nej de kommer ja inte heller då ja sitter inne vid datorn o tittar på när dem tränar ist för att träna mitt eget monster, han e inte den lydigaste, nej inte alla dagar men ibland kan tillomed han visa att man kan använda dem där öronen, att dem inte bara är till prydnad ;)

Men nej träna lydnad hemma de är inte kul, ja vill gå kuuurs!!!!
men min klubb har inga lydnads kurser, BK är ja inte medlem på sen ligger dem dummt till så kommer inte ut ditt, så övertalade mamma att få träna på nykvarns Kennel klubb (då ja e medlem i kennel klubben) så ja börja kolla deras kurser, o deras lydnads kurs va full sen va den på tisdagar under hösten så skulle endå inte kunnat (då min agility kurs ligger på tisdagar)

Så nu ska ja hålla sten koll på när nästa kurs är, hoppas på att dem har någon kurs under vintern (så ja har lite o göra då, då de inte går att köra agility då) annars måste ja vänta enda till våren 2013.

Har bestämt mig att våren 2013 ska jag gör MH eller BPH, vet inte vad som är bäst att göra?
om någon som läser detta är insatt, vad är bäst att göra på en lite tollare? :)

2killar som inte riktigt älskar varandra ;D

Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0