Dag 17 – Mitt favoritminne med mina hundar

Jag och Olle har många roliga minnen tsm, agility pass, freestyle pass, foto stunder, ja man kan räkna upp väldigt mång.

Men ett som jag aldrig kommer glöma hände den 4 februari 2012, ja hade gått upp tidigt på morgonen hade telefonen när mig med ljudet på(!) ja väntade ett viktigt samtal, den där väntan den va lång, för lång, ja försökte tänka på annat men de gick absolut inte!
tillslut ringer telefonen ja ser att de e hon som ringer, hon ringer och säger att dem åker NU, de pirrade i hela mig, ja springer ut i vardagsrummet och berätta för pappa (han skulle köra mig) att dem åker NU, så han skulle dircka kaffe sen skulle vi åka, oj va den där koppen kändes stor o långtid tog de, haha dåligt tålamod, japp ;)

Men tillsut satt vi i bilen, en bilfärd som skulle tagit 4h enekl resa fick vi ner till 1.5 - 2h (y)
vi slapp åka hela vägen, vi åkte bara till Örebro :) där mötte vi upp uppfödaren och pratade lite. skrev på kontrakt och sånt, allt känndes så bra! innan vi skrev på kontraktet gick hon och ja ut för att ja skulle få se MIN ja nu läste rätt MIN hund<3 han va så vacker, den vackraste av alla<3
sen gick vi in igen, fortsatta prata. sen tillslut gick vi ut, ja fick min hunds koppel för första gången i min hand, en glad kille som ville se livet :)
Vi säger hejdå och ska nu hem, vi ska hem med en ny familjemedlem, min hund, min Olle<3
vi stannade på djuraffären köpte lite tillbehör samt ett täcke då han frös så mkt, stackars killen<3

hela bilturen gick bra, han kännde sig trygg med mig, han låg o sov i mitt knä hela resan hem, kunde de vara bättre? ha en "valp" liggandes i knät sovandes :')
När vi kom in i Mariefred vaknade han precis o vart busig, de känndes som nu är ja hemma, nu ska vi busa! som han viste :')
När vi kommer hem släpper ja in honom i huset han springet ett varv runt i huset o kollar läget o såklart hälsar på alla! ingen bygg vove här inte! han gjorde mig riktigt stolt från dag 1<3

detta minne kommer alltid vara speciellt för mig<3 allso de bästa<3

Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0