Dag 5 – Andra husdjur i mitt liv

Har alltid haft djur i mitt liv, har inte varit utan något djur i familjen sen jag var 6 - 7år, när ja var 9år fick ja mitt marsvin<3 hon har betyt mest av alla min djur ja haft/har!

när ja var 10år gav ja upp om att lyckas få en hund! då har ja endå tjatat i över 5år på att få en hund!
så ja av en ren slump hittade en anons på 2 kattungar på 12v på konsum, så ja tog tel nr gick hem o berättade för mamma (hade visat anonsen tidigare under dagen för henne så hon viste vilka ja menade) de enda svar ja fick var att ja skulle fråga pappa, o pappa sa ja om de var okej för mamma! så samma kväll ringer vi och vi åke och titta på kattungarna, när vi kom ditt möttes vi av så söta kattungar så ja itne viste! hittade en favo en hel svart, men den var inte tillslu :( så pekade dem ut en av dem som var tillslut och han  va så mysig o fin o social :)
så tog dem fram en lurvboll under soffan, en skygg liten kattunge som ville gömma sig och inte vara bland dem andra, men såkalrt föll vi alla för denna kille! så han fick följa med oss hem denna kväll<3
Mulle hette han och fick behålla sitt namn :)

Vi har fått en kille som varit riktig feg mot att möta världen, en kille som inte gillar alla, en kille som håller sig till familjen, en fin kille som många inte önskar sig! många vill ha den sociala bitan, men vi älskar våran kille fast han inte är social mot andra, han gillar att mysa med familjen och de räker för oss<3
Jag är glad att han inte älskar alla, och varit modigare, då hade han nog inte levt idag!
Han kommer när man roppar, han pratar mkt, han är en katt som de bara finns EN av, ingen katt är de minsta lik min fina Mulle<3
Jag har älskat honomm från dag ett o kommer alltid att göra<3

Har alltid sagt att skulle han varit en hund hade han tyvärr varit avlivad! för han hade varit en fara för samhället, då han bitit o gått till atack mot min brorsas kompisar....
så tur att han är en katt ;D





Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0