19 mars 2012! kan ge mig en nystart på livet...!

Under hella min uppväxt har ja haft svårt o läsa, skriva, språket. men i grundskolan ville dem inte ta tag i det, dem sa bara "hon har lite svårigheter" men ingen ville ta reda på vad de egentligen var för "fel", så efter 9års kämpande o lyckades få ett G i svenskan, men gick ut med IG i engelskan, så börjar ja gymnasiumet o där fick ja inte heller någon hjälp, ja berätta som de var o min lärare bara vi ska ta tag i de här så du kan få den hjälp du behöver. men hon gjort inget efter hon sa det till mig, så när ja viste att vår sjuksyster skulle komma till skolan så pratar ja med min rektor om att ja vill ha en dyseleksi undersökning!!!!!! o han bara du får prata med sjuksystern imorgoon, så ja fick en tid! så ja prtaa med henne o hon skickade vidare den till "högre makter" haha vet inte va de heter men endå xD så dem ringde hem till mamma rätt fort efter det, då säger dem att de kan ta upp till ett halvår ett år innan ja får min undersökning *SUCK* mamma ville att ja skulle få åka till sthlm, men dem bara "NEJ HON E SKRIVEN I STÄNGNÄS KOMUN, DÅ ÄR MÄLSARSJUKHUSET NÄRMAST" man bara jaha -.-

Så nu har ja fått min tid! som ja borde fått redan när ja var 7år! men inget man kan göra åt saken....! bara för ja gick i en dålig skola O.o! men e något nervös, men de går nog bra (a)!

Vad e dyselxi?
"En annan orsak kan vara att barnet har "specifika läs och skrivsvårigheter " även kallat dyslexi - en medfödd förändring i den del av hjärnan som styr språkfunktionen. Denna förändring medför att barnet får problem att i rätt ordning förknippa rätt bokstav till rätt ljud vilket visar sig vid rättstavning och avläsning av ord"


Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0