1år och 8månade sen...

...så bestämde jag mig att jag ALDRIG mer skulle ha ett djur ja skulle bli fast i som ja vart i Blomman, för dagen dem lämnar mig går ju under, så ja bestämde mig att ja aldrig skulle ha ett djur igen!
men alla som känner mig borde veta att det är OMÖJLIGT! ett liv utan djur är inget liv.

Så efter 1.5år när ja orkade ställa mig på bena igen, ramlade ja lika fort, då ja först skulle få Svea o sen vart de inte så :( men när hon lämna mig så insåg ja de enda som kan göra mig lycklig igen är en HUND!
ja börja leta, läsa om olika raser, ja hade mina favorit raser men nu när dagen väl va här viste ja inte om dem skulle passa mig, ville ha en Cane Corso men den passar inte de ja vill träna, Schäfer för mkt sjukdomar, de va mest dem ja kollade på, sen fick ja höra om en 6månader gamal tollare som var till salu, första tanken var nej ingen tollare... men va riktigt okunnig om rasen, så ja börja läsa allt som kom i min väg, o för varige ord om rasen vart ja bara mer o mer fast, efter några samtal med uppfödaren hade ja bestämt mig han var MIN! sen fick ja bilder, hela mitt hjärta smälte<3 då kom ja till problemet PENGAR! denna gång skulle inte min ekonomi hindra mig...!
så ja samal ihop varige krona ja kom åt o fick råd, så den 4 februari 2012 åkta jag och pappa o hämtade hem min valp<3
Vi behövde bara åka till Örebro (då uppfödaren skulle ditt endå, annars bor dem i tidaholm)
vi satt o pratade lite på MAX, innan ja skrev på kontraktet gick uppfödaren och jag ut och kollade på min hund, ja smälte direkt, kunde itne förstå att han var min direkt ja skrivit på kontraktet! :')

När allt var klart så får ja honom i min hand för första gången, kändes magiskt, min hund, efter 18års tjat, tårar o skrik så hade ja fått en hund, en egen hund<3

Hem resan gick bara bra, han sov i mitt knä hela vägen :') väl hemma sprang han o hälsade på alla i familjen sen spana han in huset, sen tog vi våran första promenad runt lilla stan, allt med honom var overkligt!
ja kunde itne riktigt förstå att han var min..! ja va rädd att ja bara drömde att ja bara var "hund vakt" att någon snart skulle väka mig o ta min hund ifrån mig, men ju längre tiden gick så insåg ja att ingen kmr ta honom ifrån mig, för han är bara miiin<3

Jag ångrar ingenting med att jag valde denna ras, ja ångrar inte att ja tog en omplacering, jag ångrar inte honom någinstans<3 såklart vi har våra mindra bra dagar, men oftast har vi bra dagar :'D
Allt han lärt mig, allt vi gjort tsm, allt vi upplevt, ingen kan förstå vad denna kille har betyt/betyder för mig<3


Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0