Munkorg! och massa tankar...

Idag när jag satt i södertälje och vänta på bussen hem ser jag en pitbull komma med sin ägare, något gjorde ont i mitt "hund hjärta" när jag såg den. den hade munkorg!

Det var inte en sån pitbull som brukar vara i södertälje, med nithalsband o massa saker som gör så hunden ska se "tuff" ut, tan den hade en vanlig Y sele (en hurta).
Men de där med munkorgen gjorde ont, kändes som allt förtroende för hunden var borta.

När den gick förbi mig och olle så va den så glad o den ville hälsa, man såg lyckan i hunden! de va ingen "kamp" hund som skulle hugga de första den såg, den ville hälsa, den ville mysa. Den hade liknande kropp språk som olle, den gnällde liknande, de va som olle fast i en pitbull kropp!

Hoppas den får en andra chans, elr en tredje, så den kan visa att den inte vill skada utan att den har ett hjärta av guld, de va iaf så dens kroppspråk visade den stund ja "studerade" den, mina tankar e hos den just nu o lär vara de resten av kvällen oxå!


Komentarer
Postat av: Tove (TuffloveSebb

hej=) kan vara så att hunden inte gillar andra hundar och då vill ägaren vara på säkra sidan=) såg en dvärg pudel med munkorg i strängnäs för ett tag sen, tyckte såg kul ut men då sa mamma att den kanske var hundagressiv och ägaren ville vara på säkra sidan^^ man vet ju aldrig

2012-05-11 @ 21:59:38

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0