När blir hundfolk välkommen överallt?

I måndags åkte ja hem från Falun, när ja kom till T centralen i sthlm så va ja så JÄVLA hungrig!

så ja ville ha något o äta, o ja hade Olle, så ja kollar varenda dörr på donken INGEN "hund förbjuden skyllt" så ja går in ställer mig i kön, får månnga blikcar, men de skiter ja i. sen kommer VD för donken o säger att ja inte får ha hunden där, ja bara men finns ingen skyllt, nä med de gäller alla resturanger (hahah garva inombords, okej de e resturang men för mig e de inte de xD) 

För de fanns allergiker så drf fick ja inte ha honom där, men vafan man får inte en alergisk chok av o gå förbi en hund, o e man så alergisk kan man inte vara ALLS på T centralen...... -.-
Så han bad mig binda upp Olle utanför, ja tänkte FACK YOU!
och gick därifrån.
Fan heller att ja skulle binda min hund utanför donken på T centralen, då kunde ja väl lika gärna satt upp en skyllt "GRATIS HUND" oxå -.-!

De ja ville komma fram till med detta är, är man hund ägare så är man inte välkommen NÅGONSTANS!
man får tydligen inte vara hungrig eller törstig....!

Sen hade ja haft en LITEN hund som ja haft under armen eller innanför tröjan hade dem inte sagt ett ord!

men bara för jag har en HUND o ingen RÅTTA så är ja inte välkommen!
detta gör mig JÄVLIGT irriterad...
När ska hundfolk bli mer välkommnande?
okej ja förstår att man inte bör sitta där o äta, men står ja i kön (ett annat rum än man sitter o äter i)
så borde ja väl fan få beställa min mat o sedan gå? nej tydligen inte...

Alla kanske inte håller med mig, men detta e mina åsikter o detta gör mig jävligt irriterande o kommer alltid göra tills vi hundmänniskor blir mer välkommnande i dagens sammhälle!
Hundar är familjemedlemar för 90% av alla hundägare (om inte mer!) så vrf ändras inte samhället mer?

 

 

Komentarer
Postat av: Steffi & Iso

Härligt med åsikter! Vi från HSRIS tycker det är grymt bra att du engagerar dig och tror på dig själv! :D

Svar: :)
Elin

2012-11-07 @ 21:46:04
URL: http://justanotherdog.blogg.se/

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0