Ett långt inlägg om när ja fick olle tills idag!

I Januari förlorad ja Svea, o hon skulle aldrig bli min igen....
men ja gav itne upp hoppet om hund, ja skulle ha en.
 svea<3
 
Jag hade börjat snacka med Martin under jul lovet, och den 29 jan träffade jag Martin och Leo första gången, jag hade träffat 2 tollar tidigare, men ingen tilltalade mig.
Men när ja träffade Leo fall ja lite för den rasen, o ja had läst rätt mkt om rasen desutom.
o Leo fick mig att verkligen vilja ha en tollare själv!
 LeoBus<3

Även hade ja fått se bilder på Olle nu, innan hade ja bara hört mkt om honom.
och ja hade pratat med familjen nu, o de va bestämt!
alla föll för min prins, han skulle bli min!
men ja viste att de va en annan familj var intresserad av honom, så jag mejlade direkt att ja var jätte intresserad och ville verkligen ha honom!
 
Ja väntade o väntade, fick inge svar....
men tillsut fick ja svar, vi pratade i tele, o vi bestämde redan att vi skulle mötas i Örebro den 4feb, pga hon endå skulle ditt :)
annars hade vi åkt 4h enkel resa för att hämta hem min valp<3
 
Så ja va super spänd ja skulle få min älskade hund, men gud va tiden gick långsamt.
men tillsut var de lördag den 4 feb, ja ställde klockan, gick upp tidigt, hade mobilen vid min sida hela morgonen, o väntade o väntade, men ingen ringde...
tillslut ringde hon, o då fick dme itne igång bilden...
så va tvungen o vänta någon timma till innan hon ringde igen, så ja o pappa satt oss i bilen för att åka mot Örebro där vi skulle möta upp dem.
Dem kom lite innan oss. Vi möttes på max, satt o pratade lite, sen gick jag och uppfödaren ut för att ja skulle få se min prins, den kännslan var helt underbar! går inte o beskriva med ord vad ja kännde.
sen gick vi in pratade lite, skrev på kontraktet, o sen gick vi ut, o ja fick hans koppel i min hand för första gången<3
Denn känslan va helt udnerbar! ja förståd kanppt att han var min.
 
Jag, pappa och Olle åkte till djuraffären som låg på andra sidan vägen, där köpte vi ett vinter täcke och en matbar till honom.
Han vart snabbt en favorit där inne ^^
 
Sen satte vi oss i bilen för att åka hem, Olle låg o sov i mitt knä hela resan hem!
sen när vi kom in i Mariefred så vaknade han o vart busig o ville busa!
de va som "nu e ja hemma" de känndes så underbart<3 min älskade valpis!
 
När vi kom hem kopplade ja loss honom, han sprang in i huset hälsade på alla utan o tveka, o kollade läget i huset, alla föll för honom o ville mysa med honom ^^
helt underbart<3
 
Efter vi ätit tog ja min första promenad med honom runt stan, då mötte ja mina kompisar, o dem ville såklart hälsa o Olle hälsade utan någon räddsla eller problem, känndes så skönt<3
 
Nästa dag på morgonen gick vi ut i snön o fotade lite, han sprang på tomten o lyssnade bra, han va lös på isen oxå o lyssnade jätte bra på mig! de känndes så skönt<3
 
Men livet va inte en dans på rosor, snabbt kom många räddslor och problem med honom...
 
- Rädd för bussar/tåg
- Rädd för stora fordom
- Gjorde utfall vid ALLA hund möten!
- Gjorde utfall mot cyklister
- Gjorde ibland utfall mot människor 
- Var inte kopel tränad
- Han kunde bara sitt o ligg, med hand rörelser
- Rädd för vatten
 
Så ja fick börja träna direkt med honom, vart mkt promenader vid vägen så han vart van vid fordom, åkte buss varje dag, så han skulle vänja sig med de, när han va med i skolan åkte vi tåg hem ibland.
 
När Olle var 9månader gammal åkte vi ner till Vädersta och hälsade på Martin och Leo (leo är olles halvbror)
Där nere lärde han sig agility (hopp, tunnel, lite slalom), han lärde sig o ÄLSKA vatten!
Vi hade super kul där nere! mkt bad, hund bus och träning vart de! :D
Både ja o Olle älskade o vara där nere, springa lös o leka med halvbrorsan de uppskatades av Olle, o ja fick prata hund hur mkt ja ville med en underbar vän! <3

Bröderna bus<3
 
När han vart lite äldre (11månader) åkte han och jag på en till semester till Falun, där vi var en del av Juni, kom hem, åkte ditt en del av Juli oxå.
Sen nu åker vi ditt så ofta vi kan då Nicklas bor där, vi e inte hela utan honom<3
Han gör både mig o Olle lycklig<3!
 
Den 3juli 2012 fyllde Olle 1år, det firades såklart med tårta (se bild nedan)
"recept"
- Torrfoder
- Mjuka hjärtan (godis)
- 1 tugg ben
 
Nu är Olle hela 15månader, och de betyder att jag haft honom i 8 hela månad!
och de känns så jävla udnerbart, vi har hunnit med mkt under den tiden<3
o mer än de som står här uppe så har vi även hunnit med:
 
- Förberedande agility kurs
- Nybörjar agility kurs
- Träna freestyle
- Träna apport (land och vatten)
- Träna frisbee 
- Gått spår (person spår)
- Leta upp godis och leksak
- Trix träning 
 

Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0