Vi älskar att jobba tsm! <3

Agility
Agility har jag alltid varit intresserad av, jag vet inte riktigt när de började men har alltid gillat den sporten!
så de va en självklarhet att de va det jag ville köra med min framtida hund, va inget o diskutera om.
 
Första gången ja körde agility tror ja var via skolan, är inte helt säker men tror de.
där lärde ja mig grunderna, men Olle har lärt mig så j*vla mkt inom den sporten!
han har verkligen lärt mig älska en sport ja redan älska ännu mera. Att se hans lycka gör mig taggad, o de e de ja måste tänka på när han larvar sig....!
Fick höra i slutet av kursen vi gick av en av deltagarna, att hon beundrade att jag orkade kämpa med Olle som hela tiden skulle trotsa, de värmde faktiskt o höra!
 
Han har lärt mig att vara tydlig med hur ja styr, att vara tydlig, säga komandorna tydliga, ja han har lärt mig så mkt, och de är en sport vi kommer köra till båda tröttnar på de ;)
 
Freestyle
Det har jag varit intresserad av i några år bara, när jag är på stora sthlm kan ja sitta i timmar och bara titta på freestyle uppvisningarna, o tappa hakan hur duktiga folk är!
kan sitta på youtube o bara oj va duktiga dem e, värsta är att ja trycker ner mig själv, för ja "vet" att jag o Olle aldrig kommer nå den nivån dem är på.
Så i sommras bröt ja ihop o skulle lägga allt som innehöll freestyle till på hyllan! skulle ALDRIG mer träna de, ja va så ledsen för olle bara svek mig...
men så kan ja inte tänka, vist han svek mig då, men ja kan inte svika honom. Vi båda älskar o träna freestyle tsm, vi kommer fortsätta vi är duktiga får ja alltid höra av alla när vi tränar o de värmer<3!
 
Friebee
Det har ja aldrig fattat mig på, nej de skulle inte ja köra med min hund. viste inte ens om att de va så många som körde de med sina hundar innan ja kom in på riktigt i hundvärlden.
Men när vi åkte ner och träffade Martin och Leo så tränade dem frisbee, så vi prövade med Olle och Olle va super taggad! så ja tog mig en take ställar och köpte mig en frisbee när ja kom hem, o nu under 5månader har vi haft 3 - 4st men nu jar vi entligen hittat en frisbee som både ja o Olle trivs med :)
 
Men frisbee kör vi bara för lite variation och att både jag och Olle tycker det är roligt, olle har utvecklas massor sen april/maj då vi började köra, idag kan han fånga den i luften och han kommer tillbaka med den<3
Förrut så vänta han att den skulle landa o sen sprang han bort med den, så man skulle jaga honom O.o
 
Spår
Nu har ja varit på lat sidan, o itne lagt spår på ett halvår xD
Men han e duktig när han väl tar spåret, men tycker de e så tråkigt att lägga så har inte haft ork att lägga något spår.
Men när ja la spår var de vanliga person spår som jag la 
 
"Hemm hjälp"
Vet inte vart ja ska lägga in denna, men jag lär olle lite hemhjälp "trix"
Just nu kan han stänga skåp och lådor, håller på att lära honom att tända och släcka lampan.
Sen även att "apportera" halsdukt, vantar, mössor, ja allt möjligt som han ska hämta åt mig.
Men allt detta e rätt nytt så har inte kommit så långt i träning, de enda som vi tränat länge på är att stänga skåp och lådor. o ja har valt att inte lära honom att öppna dem ifall han får för sig att öppna dem när ingen e hemma, drf kan han itne de ;)
 
Lydnad
Vi tränar väldigt lite lydnad, fast de skulle behövas 1000 gånger mer...
men de vi tränar är allmänlydnad när vi tränar.
Men vi ska gå kurs i vår, så hoppas på att bli mer motiverad till kursen så vi kan hålla igång massa lydnads täning! :)
Då ja o Olle gillar mer fart i träningen så e inte lydnad de roligaste tycker vi ;)
 
hehe vi e inte klara än, vi ska även pröva på:
 
Kantarellsök
Då Olle älskar o använda nosen, o har en slööö matte som inte orkar lägga spår så tänkte ja kantarell sök vore perfekt! de behöver man inte lägga, bara gå ut i skogen o gå o han får jobba samtidigt (y)
Så vi ska börja träna de inom kort, så hoppas han e "färdig utbildad" till nästa höst då blir de ut i skogen på riktigt o söka kantareller :)
 
Rallylydnad
Då Olle o ja vill ha fart i våran träning, så passar inte lydnaden 100 till oss, så ja tänkte då pröva på rally lydnad o hoppas de funkar bättre för oss båda :)
Har själv ALDRIG prövat på de, men skrev ut 30 skylltar o beskrivningar till dem, så hoppas de ska gå nu ;p
Så får se vad Olle o ja tycker om de, perfekt o köra de när de e halt ute ex, då man inte kan köra agility o freestyle på samma sätt :)

Komentarer

Lämna gärna lite spår efter dig här :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0